
De voormalige U. S. president Bill Clinton leeft om gezondheidsredenen veganistisch. Hij eet zelden vis (wat hij natuurlijk op grond van de schadeijke stoffen in veel vis beter helemaal zou opgeven). Zijn dochter Chelsea leeft ook als veganist.
Citaat van Bill Clinton: "Sinds 1986 testen een paar honderd mensen
een puur vegetarisch dieet. Zij aten geen cholesterol, uit geen enkele
bron. Op deze manier brachten ze hun lichaam er toe zichzelf te
genezen. Atherosclerotische verstoppingen van de bloedvaten en
aderverkalkingen werden bij 82% van deze mensen opgelost. Dus ik wil
kijken of ik kan een van hen ben."
Bekijk video 1...
Bekijk video 2...
Excellente video over de voordelen en positieve effecten van het veganistisch dieet voor een betere wereld in verschillende talen.
Recent study from WorldWatch Institute –
the extreme importance of livestock for the climate change
Het prestigieuze Worldwatch Institute heeft een studie gepubliceerd op 21/10/2009 over het belang van dieren en de consumptie van dierlijke-afgeleide producten voor de klimaatverandering. Volgens deze studie is de consumptie van vlees, melk en eieren voor ten minste 51% van de wereldwijde uitstoot van broeikasgassen veroorzaakt door de mens verantwoordelijk!.
Bron: www.worldwatch.org (PDF ca. 0,8 MB)
Interview met Carl Lewis
Carl Lewis – met 9 Olympische gouden medailles een van de beste atleten van alle tijden – onthulde in een interview dat hij zijn beste prestaties deed toen hij als vegetari‘r overschakelde op een veganistisch dieet.
Actueel advies van de ADA over veganistische en vegetarische voeding.
Bron: www.eatright.org